میکرودرم صورت و فواید و مضرات

میکرودرم ‌صورت یک راه جوانسازی صورت به حساب می آید و با میکرودرم یک لایه از پوست شما برداشته می شود. این دستگاه شامل یک دیسک چرخان می باشد که از کریستال های اکسید آلومینیوم ساخته شده است. زمانی که میکرودرم بر روی پوست می چرخد، سبب جدا کردن لایه های اضافی پوست می شود. به عبارت دیگر میکرودرم صورت با کشش و مکش سبب افزایش گردش خون شده و در نهایت پوست را شفاف و ترمیم خواهد کرد. خرید بهترین میکرودرم ‌خانگی مانع از ایجاد چین و چروک و جوش های سطحی و زیر پوستی می شود.

نکات مهم خرید دستگاه میکرودرم صورت 

از آن جایی که پوست صورت سد دفاعی در برابر آلودگی ها به حساب می آید. بهتر است در حفظ سلامت پوست خود کوشا باشید. برای این منظور استفاده از محصولات مناسب و با کیفیت بسیار ضروری می باشد. امروزه خانم های زیادی برای جوانسازی و پاکسازی پوست خود عمل میکرودرم انجام می دهند. یک موضوع مهم خرید میکرودرم خانگی اطلاع از نحوه کارکرد، قطعات تشکیل دهنده، آشنایی با برندها و مدل های مختلف آن است.

دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند که با توجه به نوع پوست خود، میزان بودجه و نیاز کاری بهترین میکرودرم صورت را انتخاب کنید.خرید دستگاه میکرودرم صورت باید با دانستن یکسری نکات مهم انجام شود. قبل از خرید دستگاه میکرودرم صورت باید از ویژگی ها و قابلیت های دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید. در اینجا قصد داریم شما را با نکات مهم خرید میکرودرم صورت بیشتر آشنا کنیم.

نکات مهم خرید میکرودرم صورت  توضیحات
قیمت دستگاه بهتر است بدانید که قیمت دستگاه میکرودرم بسیار مناسب است. شما باید بر اساس بودجه ای که دارید دستگاه میکرودرم را خریداری کنید.
منبع انرژی دستگاه میکرودرم خانگی از طریق باتری های قابل شارژ و یا برق تغذیه می شود. شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه ای که دارید نوع دستگاه را انتخاب کنید البته قیمت دستگاه های میکرودرم شارژی به دلیل کاربری راحت تر نسبت به سایر میکرودرم ها گرانتر می باشد.
قابلیت تنظیم سرعت از آنجایی که قسمت های مختلف پوست بدن با یکدیگر تفاوت دارد. به عبارت دیگر برخی از قسمت‌های صورت پوست نازک و برخی ضخیم تر می باشند. توصیه ما به شما این است که دستگاهی را خریداری کنید که از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار باشد. این ویژگی سبب می شود شما با توجه به نوع پوست خود سرعت دستگاه را تنظیم کنید.
سری های قابل تعویض دستگاه میکرودرم سری های مختلفی دارد. سری های نرم تر برای پوست های نازک تر و سری های سخت تر برای پوست های ضخیم تر کاربرد دارد.
فیلترهای قابل تعویض لایه های پوست جدا شده توسط مکش به داخل دستگاه می روند و در میان فیلتر ها جمع می شوند. به منظور جلوگیری از کند شدن مکش دستگاه بهتر است دستگاه فیلترهای قابل تعویض داشته باشد.
موتور دستگاه یکی دیگر از نکات مهم خرید میکرودرم صورت طراحی ظاهری آن از جهت کاربری آسان می باشد. کیفیت موتور دستگاه در طول عمر آن موثر است. به عبارت دیگر هر چقدر کیفیت موتور دستگاه بیشتر باشد طول عمر دستگاه زیادتر خواهد بود.
قدرت مکش دستگاه از آن جاییکه برخی از قسمت های پوست صورت حساس می باشند باید قدرت مکش برای این قسمت پوست کمتر باشد. اما در برخی نقاط دیگر مانند بینی دستگاه باید از قدرت مکش بالایی برخوردار باشد. توصیه می‌کنیم دستگاهی را خریداری کنید که دو قدرت مکش داشته باشد. در این صورت نتیجه مطلوب را به دست خواهید آورد.

معرفی دستگاه میکرودرم صورت 

معرفی دستگاه میکرودرم صورت 

میکرودرم آبریژن سبب لایه برداری پوست می شود. این دستگاه در سال ۱۹۸۵ در ایتالیا برای جوانسازی، از بین بردن جای جوش و پاکسازی پوست تولید شده است. این دستگاه شامل یک دیسک چرخان می باشد. این دیسک با حالت چرخشی خود پوست را لایه برداری می کند. زمانی که دستگاه بر روی صورت قرار می گیرد با ایجاد خراش بر روی لایه بالایی پوست سبب جدا کردن سلول های مرده پوست می شود.

سپس با یک مکنده سلولهای مرده جمع می شوند. استفاده از میکرودرم صورت هیچگونه دردی برای شما ایجاد نخواهد کرد. از طرفی بیش از ۱۰۰ نوع دستگاه میکرودرم در بازار موجود است. متخصصین پوست توصیه می کنند برای گرفتن نتیجه مطلوب این روش را بین 6 تا 10 انجام دهید. بهتر است میکرودرم صورت را دو هفته یکبار انجام دهید. افراد بین ۳۵ تا ۵۰ سال با این روش می‌تواند بهترین نتیجه را تنظیم می کند.

فواید میکرودرم صورت چیست؟

میکرودرم به دلیل انجام لایه برداری سبب شاداب سازی پوست می شود. این روش چین و چروک های سطحی پوست را از بین می برد. برای مثال با میکرودرم صورت می توانید چروک های ریز اطراف چشم و اسکارهای کم عمق صورت خود را از بین ببرید. استفاده از این روش درمانی سبب روشن‌تر شدن پوست می شود. افرادی که پوست تیره دارند با انجام این روش می‌توانند شاهد چند درجه روشن تر شدن پوست خود شوند. یکی دیگر از فواید میکرودرم صورت این است که تاثیرات درمانی داروها و ویتامین های موضعی پوست را بسیار افزایش می دهد.

انجام این روش سبب کلاژن سازی پوست و در نتیجه جوانسازی و سفت شدن پوست می شود. انجام میکرودرم به دلیل دارا بودن دوره درمانی کوتاه بسیار پر طرفدار می باشد. میکرودرم صورت سبب کنترل چربی پوست های چرب می شود. همچنین با تحریک کردن غدد فعالیت آنها را در پوست های خشک افزایش داده و عملکرد پوست را بهبود می بخشد. همچنین انجام این روش درمانی سبب از بین رفتن جوش های سر سیاه و جوش‌های زیر پوستی می شود. 

افرادی که پوست های حساس و قرمز دارند می توانند با انجام این روش حساسیت پوست خود را کاهش دهند. تمامی افراد با رنگ پوست های متفاوت می توانند میکرودرم صورت را انجام دهند. این روش درمانی برای از بین بردن لکه های پیری پوست بسیار موثر می باشد. این روش درمانی برای پوست تیره کشاله ران و زیر بغل قابل استفاده است. این روش اصلاً درد ندارد. به عبارت دیگر این روش درمانی یک روش سرپایی محسوب می‌شود و نیازی به بی حسی موضعی یا بیهوشی ندارد. همچنین مدت زمان انجام این روش بسیار کوتاه است. شما می توانید در مدت زمان کوتاه به پوستی شفاف و جوان دست پیدا کنید.

عوارض میکرودرم ابریژن چیست؟

این روش درمانی عوارض بسیار کمی دارد. از عوارض میکرودرم صورت می‌توان به قرمز شدن پوست، التهاب و ورم در پوست اشاره کرد. البته این عوارض ظرف یک هفته تا سه ماه برطرف خواهد شد. افرادی که منافذ پوست آنها باز می باشد ممکن است تا مدتی منافذ پوستشان بازتر شود. همچنین احتمال زخم شدن پوست و یا ایجاد تبخال و عفونت های باکتریایی و قارچی وجود دارد. یکی دیگر از عوارض میکرودرم صورت این است که احتمال بروز آلرژی پوستی وجود دارد. بنابراین استفاده از این روش درمانی برای انواع پوست ها تجویز نمی‌شود. از دیگر عوارض میکرودرم صورت احتمال درگیر شدن چشم و تحریک آن می باشد. افرادی که دارای پوست تیره هستند ممکن است با انجام این روش به صورت موقت یا دائم پوستشان تیره تر شود. برای کاهش این عوارض بهتر است بدون ضد آفتاب در معرض آفتاب قرار نگیرید.

مزایای استفاده از روش میکرودرم

  • از بین بردن سلول های مرده پوست 
  • جوانسازی پوشت
  • پاکسازی پوست
  • از بین بردن چین و چروک 
  • بدون درد و حساسیت

آشنایی با چگونگی عملکرد دستگاه میکرودرم خانگی

دستگاه میکرودرم خانگی با توجه به مکشی که دارد سبب افزایش گردش خون در قسمت های مختلف پوست می شود. در نهایت با انجام این روش پوست شما شفاف و زیباتر خواهد شد. این دستگاه با ایجاد خراش های ریز بر روی پوست سبب از بین بردن پوست های مرده می شود. در نهایت پوست شما عاری از هرگونه چین و چروک، جوش و … خواهد شد.

 تعداد جلسات مورد نیاز میکرودرم و فاصله زمانی آن ها

 تعداد جلسات این روش درمانی برای هر فرد با توجه به نوع پوست آن متفاوت می باشد. به طور کلی تعداد جلسات مورد نیاز میکرودرم جهت شاداب سازی ۴ تا ۶ جلسه و برای برطرف کردن تیرگی و رفع لک های تیره صورت۱۰ تا ۱۲ جلسه است. فاصله بین جلسات میکرودرم صورت به یک تا چهار هفته بر اساس تشخیص پزشک می باشد.

چه افرادی نمی‌توانند میکرودرم انجام دهند؟

افرادی که طی دو ماه گذشته عمل جراحی انجام داده اند نباید از این روش درمانی استفاده کنند. همچنین منع استفاده از میکرودرم برای افراد مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس و افرادی که اکوتان مصرف می‌کنند ذکر شده است. افرادی که در حال مصرف ایزوتروپ تینوئین خوراکی هستند نباید میکرودرم انجام دهند. یکی دیگر از موارد منع استفاده از میکرودرم افرادی است که تحت درمان رادیوتراپی گردن هستند. همچنین افرادی که دچار مشکلات پوستی از قبیل زگیل، تبخال و یا عفونت فعال می باشند نباید این روش درمانی را انتخاب کنند. 

مراقبت های بعد از میکرودرم صورت چیست؟

پس از انجام میکرودرم باید سطح پوست را به وسیله یک حوله خشک کنید و از آبرسان استفاده کنید. یکی از نکات مهم مراقبت های بعد از روش میکرودرم صورت این است که از مصرف الکل و استعمال دخانیات بپرهیزید. همچنین تا بعد از ۱۴ روز به هیچ وجه نباید از داروهای ایبوپروفن و آسپرین استفاده کنید. افرادی که پس از انجام میکرودرم پوست آنها حساس شده و احساس ناراحتی دارند باید به پزشک خود مراجعه کنند.

البته پس از گذشت 7 روز تا 6 الی 8 هفته نگرانی های پوستی شما برطرف خواهد شد. یکی دیگر از نکات مهم میکرودرم صورت این است که تا مدتی نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید. همچنین توصیه می کنیم پس از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب با SPF30 و کلاه لبه دار استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد خشکی پوست بهتر است تا ۲۴ ساعت در معرض وزش باد قرار نگیرید. پس از گذشت ۲۴ ساعت بهتر است از کرم مرطوب کننده یا کرم ترمیم کننده استفاده کنید. 

توصیه دیگر ما به شما این است که برای کاهش التهاب کمپرس آب سرد بر روی صورت خود قرار دهید. همچنین استفاده از لوسیون و سرم های حاوی ویتامین های C، E و A برای بهبود پوست بسیار مفید می باشند. پس از انجام میکرودرم برای پاک کردن پوست خود بهتر است از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که هرگز صورت خود را با آب داغ شست و شو ندهید.

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ چیست؟

میکرودرم و میکرونیدلینگ سبب شادابی، جوانسازی و از بین بردن چروک های پوستی می‌شوند. اما میکرودرم پوست را با کریستال های کوچکی سایش داده و لایه مرده آن را جدا می کند. این روش سبب افزایش کلاژن سازی پوست می شود. از میکرودرم برای برطرف کردن مشکلات سطحی پوست از قبیل چین و چروک های ظریف یا کک و مک بسیار موثر می باشد. اما میکرونیدلینگ از طریق سوراخ های میکروسکوپی در پوست توسط دستگاه سبب تحریک کلاژن سازی پوست می‌شود. روش میکرونیدلینگ سبب تجدید بافت پوستی و برطرف کردن مشکلات عمیق پوستی از قبیل اسکارهای عمیق، کشش پوست و امثال اینها خواهد شد.

هزینه میکرودرم صورت

هزینه میکرودرم نسبت به سایر روش های مراقبت و درمان پوست بسیار مناسب است. هزینه میکرودرم با توجه به جنس پوست، عمق مشکلات پوستی و تعداد جلسات لازم متفاوت می باشد. به طور کلی هزینه هر جلسه میکرودرم بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است. توصیه مهم ما به شما این است که این روش درمانی را نزد افراد متخصص انجام دهید. 

از دیگر نکات مهم مراقبت های بعد از میکرودرم این است که به پوست خود ضربه نزنید. به عبارت دیگر خاراندن و یا کشیدن پوست به پوست شما صدمه خواهد زد. در صورت وجود هر گونه خارش و حساسیت بر روی پوست بهتر است از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. یکی دیگر از نکات مهم مراقبت های میکرودرم این است که پوست هایی که در حال جدا شدن هستند را با دست نکنید. زیرا احتمال باقی ماندن جای اسکار آن ها وجود دارد. بهتر است تا پس از گذشت 48 ساعت به سونا و حمام های بخار نروید. یکی دیگر از نکات مهم مراقبت های پس از میکرودرم این است که مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید. در مقابل مصرف لبنیات و گوشت خود را کم کنید. برای بهبود پوست و آبرسانی آن تا حد زیادی آب بنوشید.

به این مقاله امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *