افزایش سرعت ایندکس

یکی از موضوعات چالش بر انگیز پشتیبانی سایت، بحث ایندکس شدن صفحات سایت است. راهکارها و ایده‌های متنوعی برای این مورد در نظر گرفته می‌شود. مسلماً این روش‌ها از دید متخصصان سئو سایت پنهان نیست و به تمام آنها آشنا هستند.

خیلی مهم است که مطلب قرار داده شده در سایت ایندکس شود. وقتی مطلبی با اطلاعات مفید و درست تولید می شود باید بعد از مدتی کوتاه در گوگل ایندکس شده تا رتبه خود را در گوگل پیدا کند. وقتی مطلبی انتشار یافته و ایندکس شدن آن به درازا بینجامد نشان از ضعف در دامنه وب سایت و تنظیمات مربوطه دارد که اگر برطرف نشود به دیر ایندکس شدن مطالب و در مجموع افول کیفیت وبسایت می انجامد و شما به هدفگذاری خود در امور وبسایت نخواهید رسید.

یک شرکت طراحی سایت، علاوه بر ساخت و ارائه سایت به مشتری، فرایند ایندکس شدن صفحات سایت را نیز مدنظر قرار می­دهد؛ زیرا یکی از مزایای این فعالیت، افزایش فروش سایت است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت.

اما ایندکس شدن سایت چیست؟ با چه روش‌هایی می‌توان سرعت ایندکس شدن وب سایت را افزایش داد؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر یافتن پاسخ این سؤالات، شما را با 7 راهکار ویژه افزایش سرعت ایندکس سایت آشنا کنیم.

ایندکس سایت چیست؟

تمامی مطالب وب سایت­‌ها و آدرس URL آنها برای اینکه در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند، باید مراحلی را سپری کنند که به آن ایندکس سایت می‌گویند. روند قرارگیری مطالب وب سایت شما در صفحه اول موتورهای جستجو، با استفاده از الگوریتم‌های سیستمی و کاملاً تخصصی انجام می‌شود.

خزنده‌ها یا Craweler گوگل با استفاده از ربات Googlebot در صفحات وب سایت­ها جستجو کرده و نتایج جستجوی خود را لیست می‌کنند و به کاربر نمایش می‌دهد. به عبارتی ساده‌تر، این الگوریتم‌ها، مطالب را طبق روال تعریف شده برای آنها و بر اساس میزان تقاضا و کیفیت محتوا، فهرست بندی و طبقه بندی می‌کنند. این مطالب طبقه‌بندی‌شده، در نتیجه نهایی جستجوی گوگل به کاربر نشان داده می‌شوند.

7 روش ویژه برای افزایش سرعت ایندکس سایت

افزایش سرعت ایندکس سایت

بعد از ثبت دامنه، راه اندازی و انجام کلیه مراحل بارگذاری یک وب سایت روی فضای اینترنت، نوبت به معرفی و شناساندن سایت به موتورهای جستجویی مثل گوگل است. خزنده‌ها یا Craweler گوگل، سایت‌ها را بررسی کرده و سایت موردنظر را ایندکس و در صفحه SERP خود به نمایش می‌گذارند. به طور کلی فرایند ایندکس شدن 15 دقیقه طول می‌کشد.

اما برخی اوقات با وجود گذشت چند هفته و حتی چند ماه، ممکن است برخی مطالب وب سایت­تان هنوز توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو ایندکس نشده است؛ اما نگران نشوید زیرا با استفاده از روش‌هایی خاص، امکان افزایش سرعت ایندکس وب سایت فراهم می‌شود. سرعت ایندکس سایت با راهکارهای زیر قابل افزایش است.

ثبت سایت در سرچ کنسول

اولین تکنیکی که یک شرکت سئو برای یک وب سایت در نظر می‌گیرد، ثبت وب سایت در سرچ کنسول گوگل است. سرچ کنسول گوگل یا google search consol سرویس رایگان و حرفه ای گوگل است که توسط سئوکاران و مدیران وب سایت­ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصین سئو در گاسی وب نیز بعد از طراحی وب سایت، به منظور افزایش سرعت ایندکس سایت، ثبت سایت در سرچ کنسول را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.

سرویس سرچ کنسول گوگل، یکی از بهترین ابزارهای تحلیل و آنالیز سئو وب سایت است. این سرویس تمام اطلاعات مانند ایندکس شدن وب سایت، ورودی‌های وب سایت، مشکلات احتمالی وب سایت و … را در اختیار وب ‌مستران قرار می‌دهد.

زمان بندی انتشار محتوا

انتشار محتوای باکیفیت در ساعت مشخصی از شبانه روز و در فواصل روزانه مشخص، به خزنده‌ها یا Craweler گوگل این مفهوم را می‌رساند که فقط در همان ساعت و در همان روز به سایت شما جهت ایندکس کردن مراجعه کنند. شرطی شدن خزنده‌ها برای گوگل بسیار جذاب و خوشایند است و به میزان قابل‌توجهی در افزایش سرعت ایندکس سایت تأثیرگذار خواهد بود. حتی اگر روزانه یک مطلب برای وب سایت خود آماده می‌کنید، آن را در یک ساعت معین روی وب سایت خود بارگذاری و منتشر کنید تا وب سایت شما با سرعت بیشتری توسط ربات‌های گوگل، ایندکس شود. مثلاً هر روز ساعت 5 عصر یا هر ساعت دیگری از شبانه روز که مطلب آماده انتشار است، محتوای خود را در سایت بارگذاری کنید.

انتشار مطلب در شبکه‌های اجتماعی

با این راهکار محتوا و مطالب خود را به طرز خارق العاده­ای سریع‌تر به گوگل معرفی می‌کنید. علاوه بر بارگذاری مطالب، قرار دادن لینک اشتراک گذاری مطالب به شبکه‌های اجتماعی، سرعت ایندکس شدن محتواهای شما را بالا می‌برد.

در چند سال اخیر کاربران شبکه‌های اجتماعی از کاربران وب سایت­ها پیشی گرفته‌اند. همین موضوع باعث شده، گوگل نیز احترام زیادی برای خواسته‌های کاربران خود قائل شود. درج مطالب باکیفیت در لینکدین، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و … به افزایش تعداد لایک‌ها و اشتراک‌گذاری توسط کاربران می‌انجامد. در نتیجه سرعت ایندکس شدن محتواهای وب سایت شما توسط ربات‌های گوگل افزایش می‌یابد؛ زیرا بازخورد مثبتی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به سمت وب سایت شما سرازیر می‌شود.

لینک سازی داخلی و خارجی

یکی از روش‌های مقرون به صرفه از نظر زمانی و هزینه که می‌تواند تأثیر شگرفی در کسب رتبه بهتر و سریع‌تر شما در موتورهای جستجو شود، لینک سازی داخلی و خارجی است. ارتباط دادن مطالب و صفحات مختلف وب سایت به همدیگر، نقشه راه مشخصی برای رفع نیازهای کاربر می‌دهد. خزنده‌های گوگل نیز همین مسیر را طی می‌کنند.

خرید بک لینک یا لینک سازی خارجی نیز به‌عنوان ایندکسر قدرتمند در جهت ارتقا و افزایش سرعت ایندکس سایت است. انتشار مطالب باکیفیت در وب سایت­های معتبر و لینک دهی به سایت خودتان، به طرز چشمگیری سرعت ایندکس شدن سایت شما را بالا می‌برد. لینک دهی به سایت‌های مرتبط و با اعتبار بالا، یکی از روش­های رایج، وب سایت­ها در بالا بردن سرعت ایندکس محتواهاست.

بالا بردن کیفیت محتوای ارائه شده

محتواهای باکیفیت که پاسخگوی نیازهای مخاطب باشند، در ایندکس شدن سریع سایت و صفحات وب سایت شما بسیار مؤثر است. محتواهایی کاملاً منحصر به فرد که کاربر با مراجعه به وب سایت شما، دیگر به سراغ سایت دیگر نرود.

مطالبی در وب سایت خود منتشر کنید که برای کاربران خود ارزش آفرینی ایجاد کرده باشید. ربات‌های گوگل با استفاده از الگوریتم‌های هوشمندی که برای آنها طراحی شده، این موضوع را درک می‌کنند.

وجود مطالب و صفحاتی با محتوای کمتر از 300 کلمه، صفحه 404 یا مطالب کپی باعث کاهش سرعت ایندکس شدن وب سایت شما می‌شود. الگوریتم پاندای گوگل وظیفه تشخیص مطالب اختصاصی از کپی را بر عهده دارد.

از توییتر کمک بگیرید

نقش شبکه‌های اجتماعی در ایندکس شدن سریع صفحات وب سایت انکار ناپذیر است. یکی از محبوب‌ترین شبکه اجتماعی توییتر است. این شبکه اجتماعی مبتنی بر متن است. علاوه بر دسترسی سریع کاربران به مطالب، موجب افزایش سرعت ایندکس محتوای سایت شما می‌شود.

محتواهای جدید را در سایت منتشر کرده و به آدرس توییتر خود لینک دهید. ربات‌های خزنده گوگل، این محتوا را در فهرست مطالب اختصاصی مربوط به وب سایت شما ثبت می‌کنند. برای وب سایت­های نوپا لینک دهی به کانال توییتر پیشنهاد ایده آلی خواهد بود. با این کار جلوی سرقت محتواهای خود را می‌گیرید؛ زیرا برخی ربات‌ها اقدام به دزدی برای وب سایت­های هدف خود می‌کنند.

به‌روزرسانی محتواهای قبلی

به طور منظم و مرتب، مطالب و محتواهای قدیمی وب سایت خود را به‌روزرسانی کنید. این زمان به میزان زیادی به موضوع وب سایت شما ارتباط دارد. مثلاً در مورد سایت‌های خبری، ممکن است یک خبر فوری بعد از 12 ساعت، به یک محتوای بی ارزش تبدیل شود و نیاز به آپدیت شدن داشته باشد. به این موضوع هنگام طراحی سایت پزشکی نیز توجه ویژه داشته باشید. ممکن است برخی مطالب و محتواها با کشف یک روش جدید، منسوخ شوند و نیاز به اطلاع رسانی و به‌روز شدن داشته باشند.

علاوه بر آن ارتباط دادن مطالب قدیمی و جدید به یکدیگر در محتواهای سایت، تأثیر شگفت انگیزی در افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید وب سایت دارد.

جمع‌بندی

دغدغه بسیاری از افراد هنگام طراحی سایت، ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو مانند گوگل است. البته نگرانی آنها هم بی دلیل نیست؛ زیرا این فرایند نیاز به انجام برخی اقدامات تخصصی و ویژه­ای دارد. ممکن است مدت‌ها از راه اندازی وب سایتتان گذشته ولی هنوز سایت و محتواهای آن، در صفحات اول گوگل نمایش داده نمی‌شود.

مجموعه گاسی وب، متشکل از سئوکاران متخصص و تیم حرفه ای طراحی سایت در گیلان، با بررسی و آنالیز سایت شما، بهترین روش افزایش سرعت ایندکس را روی وب سایتتان پیاده می‌کند. با راهکارها و روش‌های متنوعی که روی سایت شما اعمال می‌شود، به زودی شاهد حضور وب سایتتان در صفحه اول گوگل خواهید بود.

چطور می توانم درباره مشکلات سایتم از جمله ایندکس نشدن مطالب مشاوره بگیرم؟

متخصصان وب در سایت گاسی وب بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان هستند. با ما در ارتباط باشید.

ایندکس مطالب سایت چقدر طول می کشد؟

در کمترین حالت اگر وب سایت قابل قبولی داشته باشید، در کمتر از یک ساعت مطالب جدیدتان ایندکس خواهد شد و در نتایج گوگل به نمایش در می آید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *